دکترمحمدجوادظریف وزیرامورخارجه_بیوگرافی_ایمیل
کوردپلاس نوستالژی مطالب جالب و متنوع نوستالژی کلیپ دانلود تفریحی عاشقانه آموزشی کوردی سرگرمی علمی
دکترمحمدجوادظریف وزیرامورخارجه_بیوگرافی_ایمیل
شنبه 15 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 500 | نویسنده : Amir Kalhur | ( نظرات )

دکتر محمدجواد ظریف در 17 دی ماه 1338 در یک خانواده مذهبی سنتی در تهران متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در دبستان و دبیرستان علوی انجام داد ولی پیش از پایان تحصیلات دبیرستانی و به دلیل شرایط سیاسی و امنیتی براي ادامه تحصيل به آمريکا عزیمت کرد. در خلال دوران دانشجوئي از فعالان و مسولين انجمن اسلامی دانشجویان در امریکا و کانادا بود. سوابق تحصیلی دانشگاهي دکتر ظريف از سال 1356 در دانشگاه ایالتی سانفرانسیکو در رشته روابط بین‌الملل شروع و تا سال 1367 با اخذ دکتری مطالعات بین‌المللی (روابط و حقوق بین‌الملل) از دانشگاه دنور آمريکا ادامه داشته است. 
دکتر ظريف داراي سوابق اجرایی طولاني در سمت هاي حساس وزارت امور خارجه مي باشد که از جمله به مدت 10 سال مسئوليت معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را به عهده داشته و 5 سال سفیر و نماینده دائم در سازمان ملل متحد در نیویورک بوده است. وي در طول خدمت چندين بار به عنوان مدير نمونه ملي و دستگاهي شناخته شده است.
دکتر ظريف مسئولیت‌های گوناگون و مهم بین‌المللی نيز احراز کرده است که مهمترين آنها رييس کميته حقوقي مجمع عمومي ملل متحد، رئیس کمیسیون فرهنگی یونسکو، عضوگروه حقوقدان برجسته اصلاح منشور سازمان کنفرانس اسلامی، معاون مجمع عمومی ملل متحد، رئیس کمیسیون خلع سلاح ملل متحد و رئیس کمیته سیاسی دوازدهمین اجلاس سران عدم تعهد در دوربان است. وي مسئوليت سياسي برگزاري اجلاس سران کنفرانس اسلامي در تهران و رياست ستاد برگزاري اجلاس تاسيسي بين المجالس اسلامي در تهران را نيز به عهده داشت. 
سابقه تدریس دکتر ظریف بیش از دو دهه است؛ از جمله استاد ميهمان در دانشکده روابط بین‌الملل و استاد ميهمان و عضو هيئت علمي (گروه حقوق عمومی) دانشکده حقوق و علوم سیاسی‌ دانشگاه تهران.
دکتر ظریف دارای تألیفات متعددی به صورت مقاله و کتاب در خصوص موضوعاتی چون دیپلماسی چندجانبه، سازمان‌های بین‌المللی، مسائل سیاسی و امنیتی، خلع سلاح، و... به زبان‌های فارسی و انگلیسی می‌باشد که در نشریات معتبر داخلی و بین‌المللی منتشر شده است.
وي دو فرزند متاهل دارد که در ايران به کار مشغولند.

ایمیل:zarif@mfa.gov.ir

منبع:صفحه رسمی فیسبوک دکترظریف مجله نوستالژی

 


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

ازوب مارضایت دارید؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 1668
بازدید کل : 86477
تعداد مطالب : 588
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 588
:: کل نظرات : 44

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 28

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 35
:: باردید دیروز : 34
:: بازدید هفته : 70
:: بازدید ماه : 1668
:: بازدید سال : 6163
:: بازدید کلی : 86477